090130

Okej, idag har jag varit hos frissan, har alltid varit vid Arja, men hon har slutat nu så jag gick till klipperian brevid, Helles Klipperi. Jag blev väldigt nöjd med resultatet!


Före, det ser ju ganska kort ut på bilden, men det var ju längre


Efter, väldigt nöjd! Beställde en ny tid i mars. Ser ju en smula bättre ut i IRL.



Skolan i förrgår var kul, vi fick gå och lyssna på en konsert. Och jag fick vara med alla kompisar igen! Och igår kollade vi på en dansuppvisningm jättebra! Dom dansade allt från streetdance till modern dans/balett.

Okej det roliga som hände i förrgår!
Jag och Evelina satt på bussen hem och plötsligt mitt ute i ingemansland står det två män vid en busshålls plats med arbetskläder/uniformer med läskiga apparater. Bussen stannar och dom kliver på. Jag har ju aldrig åkt buss varje dag som jag gör nu, så jag visste ju inte vad det där var för typer. men det var visst biljettkontroll, så en av männen kommer fram till mej och Evelina eftersom vi sitter längst fram, så han börjar med mej.
Mannen: Biljettkontroll!
Jag tar fram mitt busskort och mannen kollar på mitt busskort.
Mannen: Vad heter du?
Jag: Johanna Junttila
Mannen: Ja!
Och mannen håller på med apparaten. Och gör samma sak med Evelina. När han gått en bit..
Jag: JAG TRODDE JAG SKULLE GLÖMMA MITT NAMN!
Evelina: ASGARV!
Jag: Jag blev så chockad!

Jag blev jätte chockad så när jag skulle säga mitt namn trodde jag seriöst att jag skulle glömma det! Och samma sekund som jag sa mitt namn började tankarna virvla "sa jag rätt namn?" "herregud, tänk om jag sa fel!"



Igår var jag på handledarkurs på trafikskolan med mamma och Hasse, vi gick genom lite smågrejer och kollade på två kortare filmer om säkerhet och alkohol i trafiken. Kursen var på tre timmar och nu får mamma och Hasse övningsköra med mig, nu ska jag bara få mitt tillstånd och sen får jag börja köra! Tut tut!


Söt bil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0