Sick and tired

Ja, det är precis vad jag är, sjuk, trött och allmänt less på praktiskt taget allt. Det nya året inleddes med ilska och besvikelse, så det började ju inte riktigt som jag trodde att det skulle göra, men nu är det som det är och jag får försöka leva vidare, hoppas bara att det man brukar säga inte är sant "så som du tillbringar din nyårsafton så blir ditt år".

Iallafall, skolan har ju börjat igen och det är riktigt roligt att få träffa alla igen, vissa skulle man ju helst slippa, ganska rejält, men jag behöver ju inte vara i närheten av dom. Det har förresten börjat en ny tjej i våran klass idag, hon heter Lovisa, vet inte riktigt hur hon kom in med tanke på att klassen redan är full. Så nu är vi 33 stycken i klassen varav 6 killar, kunde ju fått vara lite mer balanserat, men jaja.

Sofia, Johan och Martin var här i krokarna på jullovet så jag och Mattias var med dom hos pappa under den helgen, man kan ju säga att den vistelsen kunde ha blivit en aning bättre, men nu blev den som den blev, synd med tanke på att jag och Mattias sällan träffar ena halvan av duon som gav oss livets gåva, konstigt med tanke på att han bor 13 minuter härifrån, men jag är faktiskt trött på att alltid få ta kontakt med honom. Iallafall, vi hälsade på farmor en sväng och övverraskande nog hade hon julklappar till mej och Mattias.. Fia gjorde lite pedikyr på mej, farmor och våran kusin Emma som jag inte har träffat på år och dar, och hon och hennes pojkvänn ska få tillökning i början av mars.

Imorgon ska jag till Falun på min övervikts grupp, om jag är frisk vill säga. Och jag kan med glädje meddela att jag har minskat med 3 cm lite här och var sedan november ungefär, trevligt, mycket trevligt. Mina kläder passar bättre, men jag måste ju samtidigt berätta att många kläder främst byxor börjar glida ner en aning, så det blir att dra åt snörningen/skärpet lite tightare.

På jullovet var jag på filmen Twilight med Evelina, Frida, Anna och Anna. Den var  så äckligt underbart bra att jag satt och vred och vände mej i stolen som en liten unge med eldmyror i brallorna. Som tur var hade jag köpt de tre böckerna som kommit ut på svenska samma dag så när jag kom hem började jag ju genast att lusläsa och finkamma böckerna, det tog cirkus en vecka med tanke på att jag inte kunde läsa 24/7. Och nu kan jag inte vänta till mars när den fjärde boken kommer ut på svenska. Och självklart har jag ju laddat ner filmen och sett den ett ex antal gånger, har tappat räkningen lite smått sådär.

På jullovet har även jag och Evelina burnat skooter uppe på berget på lite skooterleder, det var skoj men det var lite kyligt den där ena dagen när det var -13 celsius. Men vi hade kul som bara den och vi stötte på en snygg skidåkare, som vi totalt skämde ut oss för. Men vi kände inte igen honom, tur var väl det. Har även åkt skooter ute på isen med min så kallade familj, jag bor iallafall under samma tak som dem, min "mamma" påstår ju att hon hittade mej i skogen och man vet ju aldrig nu för tiden haha.

Den... 29 januari tror jag att det är, då ska jag på övningskörnings kurs med mina foeks, trevligt, eftersom jag i största hemlighet nästan har spruckit av längtan inför det, mahahah. Så på fredag ska jag på syntest, för att kolla först mina linser och för övningskörningen.

Men nu ska jag bege mej vidare till badrummet för att göra i ordning mej för min skönhets sömn hehe. God natt!



You know the one thing you're fighting to hold, Will be the one thing you've got to let go - MuteMath - Spotlight

Kommentarer
Postat av: "Mamma som hittade dig i skogen" ; )

ÅÅÅHHHH... ÄNTLIGEN har du bloggat!!!!

Det är så kul att läsa dina inlägg.

DU SKRIVER SÅ BRAAAAA!!!!

Du måste blogga lite oftare... tycker jag i alla fall.



2009-01-14 @ 23:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0